Náhradné diely aj pre tvoje auto nájdeš u nás na www.dsauto.sk
Motocykel Perak sa vracia do vojnou zničenej Európy, keď bolo Československo, domov motocykla Jawa, pod nacistickou okupáciou. Jawu úplne zastavili, pretože ich továrne prevzali SS a slúžili na udržanie chodu nacistických vojenských vozidiel a ich dobrý servis. V tieni tejto temnej doby pracoval tím inžinierov Jawy pod vedením Dr. J Freiho v tajnosti na novom projekte. Tento tím, ktorého členmi boli Josef Jozil a Rudolphe Vykoukal, vedel, že vojnové nebezpečenstvo nemôže trvať večne a svet bude jedného dňa pripravený na nový motocykel Jawa. Boli by pripravení.
Viac informáciíZaradené v kategóriách: Jawa / RWM
motor | štvortaktný - chladený kvapalinou |
počet valcov | 1 |
Zdvihový objem (cm3) | 334 ccm |
Ventilový rozvod | DOHC |
Palivový systém | Vstřikování |
Prevodovka | 6-stupňová |
Pohon | reťazou |
Výkon | 30 koní (22 kW) |
Krútiaci moment | 31 Nm |
Brzdy predné | kotúč 280 mm |
Brzdy zadné | kotúč 240 mm |
Rozvor | 1485 mm |
Kde sa vzal Perak?
Skupina inžinierov Jawa neúnavne pracovala na vývoji nového motocykla, zdokonaľovala umenie klamať a potichu sa vzpierala gestapu. Keď nestavali, tajne testovali motocykel a počas skúšobnej prevádzky obchádzali gestapo tým, že nosili uniformy Wehrmachtu a odznaky DKW. Vytrvalosť a odvaha tímu Jawa boli odmenené. Keď bola vojna vyhlásená za skončenú a dym sa konečne rozplynul, nový motocykel - zvaný Perak - bol pripravený. Perak je chválený ako historický zázrak a pripravuje pôdu pre úspech Jawy v povojnovej Európe.